facebook no-scripts
BevoGrip i aktion

Én af vores mange BEVOLA-medarbejdere, Lars U. Uhrskov, Export Manager, har været en tur forbi Vendelbo Spedition, der ligger centralt i fht. færgeforbindelserne mod Norge og Sverige, som udgør hovedmarkederne for Vendelbo Spedition.

"De fleste kender Norge og Sverige for den flotte natur, men de færreste er klar over de svære arbejdsforhold i vinterhalvåret", siger chauffør Viktor Rasmussen. Han fortæller om en oplevelse fra denne vinter, hvor en hovedvej tæt på den russiske grænse skulle forceres.

"Stigningen var vel 7%, og jeg kunne konstatere sort blankt is hele vejen op ad den 2km lange bakke. Det er her, man som erfaren chauffør skal vurdere om vejstykket kan passeres uden at sikkerheden tilsidesættes."


Ved hjælp af nogle doseringer med skærver foran de trækkende hjul, blev vejstykket passeret uden problemer.


Spørger man materielchef Martin Lynnerup, som selv har kørt lastbil i mange år, så er rækken af gode og til tider barske oplevelser uendelig lang. 

"Vi går ikke på kompromis, når det kommer til opbygningen af vores materiel. Alle vores trækkende enheder har snekæder med som standard, og flere biler har endvidere påmonterede BevoGrip sandstrøerer. Sådan en sandstrøer doserer skærver ud ved de trækkende hjul, når chaufførerne vurderer behovet for det. Sandstrøerne er forsynet med varmeelementer, der sikrer, at skærverne i kassen ikke fryser til klumper, før de skal doseres ud."


Viktor Rasmussen runder samtalen af med et temmelig afgærende argument: "Omkostningerne til et sæt sandstrøer modsvarer omkostningerne for en enkelt bjergning med efterfølgende udbedringer på materiellet."

BevoGrip

Bevogrip sandstrøeren er udviklet af BEVOLA og produceres på virksomhedens produktionsfaciliteter i Ringsted.

Vil du se den i virkeligheden?
Du kan i løbet af Transport 2019 se Vendelbo Spedition vogntoget med BevoGrip monteret, som er bygget af finske NTM, på Korsdal Trailers stand (5644) i Hal G.