BEVOLA webshop, salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på BEVOLAs webshop som ejes af A/S BEVOLA, CVR-nr. 3307 6428, Huginsvej 22, 4100 Ringsted, tlf. +45 5766 0000, E-mail: salg@bevola.dk.

Webshoppen er en B2B shop, hvilket betyder at kunder skal være virksomheder med CVR-nr. for at kunne handle.

Betaling og levering

For kunder med konto fremsendes faktura efter forsendelse af varen.

Hvis der er bestilt flere varer, og en eller flere af varerne er i restordre, trækker BEVOLA først betalingen for varen, når varen afsendes.

Alle priser er angivet i danske kroner ekskl. moms, hvortil kommer udgiften for fragt. Fragtprisen tillægges i slutningen af bestillingsforløbet

Umiddelbart efter din bestilling vil du modtage en automatisk bekræftelse af ordren. Herefter vil du – indenfor normal åbningstid – modtage bekræftelse på hvornår varen afsendes fra vores lager. Skulle et produkt være i restordre, oplyser BEVOLA forventet leveringstid.

BEVOLA har aftaler med flere transportører og vælger den leverandør og transportform, der er den bedste til opgaven.

BEVOLA leverer til hele Danmark, dog ekskl. Grønland og Færøerne. Dette betyder at både kunden og leveringsadressen skal være i Danmark.

Fortrydelsesret

Varekøbet kan fortrydes uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor varen er modtaget af kunden (får vare i fysisk besiddelse).

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre og BEVOLA ikke kan levere varerne samtidig, gælder fortrydelsesfristen fra modtagelsen af hver vare. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten gælder ikke for varer som er specielt hjemtaget, produceret specifikt til ordren, ’Gode tilbud’ eller varer udenfor vort normale produktprogram.

For at udnytte fortrydelsesretten, skal du anvende dokumentet ’Returneringsformular’, som findes på hjemmesiden under punktet ’Dokumenter’. En korrekt udfyldt returneringsformular er en forudsætning for, at BEVOLA accepterer returneringen og kan tilbagebetale beløbet. For at fortryde skal varen være ubrugt, ubeskadiget, i original emballage og fremsendt til BEVOLA for kundens regning. Efter at varen er modtaget og konstateret at være ny og ubrugt, overfører BEVOLA varens pris til kundens konto.

Reklamation

I tilfælde af synlige skader ved modtagelsen skal der straks reklameres overfor transportøren. Leverancen skal undersøges hurtigst muligt efter modtagelse. Enhver fejl eller mangel der konstateres ved modtagelsen og som ønskes gjort gældende over for BEVOLA skal indberettes via dokumentet ’Reklamationsformular’, som findes på hjemmesiden under punktet ’Dokumenter’ senest fem dage efter modtagelsen.

Returnering kan kun finde sted efter BEVOLAs skriftlige accept og med udfyldt reklamationsformular.

Ud over ovenstående er BEVOLAs almindelige salgs- og leveringsbetingelser gældende.